KURS PEDICURE SPECJALISTYCZNY

Pedicure specjalistyczny to pedicure klasyczny wzbogacony w specjalistyczne usuwanie bolesnych oraz utrudniających funkcjonowanie kończyn dolnych: modzeli, odcisków, pęknięć na piętach.

Obejmuje następujące zagadnienia:

• Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w gabinecie podologicznym. Uwzględnienie wymogów sanepidu.
  • Dezynfekcja i sterylizacja. Myjka ultradźwiękowa. Autoklaw – parametry, zasada działania, praktyczna nauka sterylizacji.
  • Wyposażenie gabinetu podologicznego.
  • Obsługa urządzenia podologicznego, dostosowanie frezów rotacyjnych.
  • Wywiad z pacjentem – analiza stóp pacjenta, wypełnianie karty pacjenta, techniki rozmowy, metody pomocy.
  • Zmiany i choroby skóry stóp oraz paznokci.
  • Pedicure klasyczny przy użyciu tradycyjnych narzędzi oraz profesjonalnych urządzeń rotacyjnych.
  • Pedicure podologiczny – wady stóp, skóra sucha i nadmiernie pocąca się, hiperkeratozy, rozpoznanie, przyczyny powstania i usuwanie: modzeli i odcisków przy pomocy narzędzi rotacyjnych. Zastosowanie ortez. Profilaktyka.
  • Pękające pięty– rozpoznanie, przyczyny powstania, spłycanie pęknięć, zastosowanie opatrunków.
  • Opatrywanie ran na stopach, odciążenia.
  • Ocena efektów zabiegu; edukacja pacjenta - sposoby pielęgnacji stóp po zabiegu w warunkach domowych.

Uczestnikowi szkolenia zapewnia się:
- zestaw materiałów dydaktycznych
- pracę w pełni wyposażonym gabinecie podologicznym
- odpowiednio dobranych modeli
- certyfikat.